21-24 mei - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Leon Smit - WaarBenJij.nu 21-24 mei - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Leon Smit - WaarBenJij.nu

21-24 mei

Door: Leon

Blijf op de hoogte en volg Leon

24 Mei 2007 | Litouwen, Panevėžys

Maandag 21 mei

Vandaag stond er weer een voetbaldag op het programma in de brandende zon, het was vandaag 26 graden. Van 9.00 tot 11.30, 15.10 tot 16.40 en van 17.00 tot 18.30. omdat het vandaag zo warm was hebben we de training niet al te zwaar gedaan. Zijn begonnen met een partijtje handballen, alleen scoren met je hoofd. Daarna hebben we 5 verschillende afwerkoefeningen gedaan en op het laatst partijtje. Tijdens de training hebben we ook nog eens 3 drinkpauzes ingelast. Savonds hebben we de drie voetbalvrouwen uitgenodigd om met ons wat te gaan eten, zoals altijd zijn we weer naar ons favoriete tentje gegaan.

Dinsdag 22 mei

Ook vandaag stond er weer een voetbaldag op het programma. Vandaag was het zelfs 28 graden. Het is zo heel goed vol te houden. Met de ochtendtraining gaven we de jongens een drinkpauze, maar ze rende niet naar de kleedkamers, maar naar de rivier. De helft sprong het water in. Ik ben toen samen met Erik naar toe gelopen en hebben we een estafette in het water gedaan. Degene die niet wilde zwemmen mochten op de kant blijven zitten. Na zo’n 10 minuutjes zijn we weer verder gegaan met de training. Bij de groep 4-4 met 4 kaatsers, scoren via de kaatser was 2 punten. Na de training weer heerlijk buiten in het zonnetje gezeten met een stok kaarten erbij. Daarna smiddag me trainingen nog gegeven en savonds nog genoten van het zonnetje met een breezertje erbij, heerlijk.

Woensdag 23 mei

Normaal gesproken is swoensdag een Kranto dag, maar vandaag en morgen hebben we een kamp van de school waar Davey en Ivana stage lopen. 14.30 werden we door de directrice opgehaald. Eenmaal aangekomen stond er een ambulance want er was al een kind van de trap gevallen of uit het raam. Ik ben maar m’n spel gaan voorbereiden. 15.00- 16.00 had ik een groep en van 16.00 tot 17.00. De jongens en meisjes die ik vandaag had waren zo’n 10 jaar oud. Aan allebei de groepen heb ik het smokkelspel gegeven. Nadeel van het spel is dat er nogal wat regels te zijn, dus moet je een hoop in het engels vertellen. Aangezien allebei de groepen groter waren dan 50 man is dat best wel pittig. Gelukkig ging alles goed en vonden de kinderen het erg leuk. 1 supergroot nadeel van deze dag was dat er muggen waren, echt niet normaal. Ik kon niet 1 sec stilstaan want dan zaten er gelijk een hoop muggen op me, kheb me nog nooit zo aantrekkelijk gevoeld, helaas waren het muggen en geen vrouwen :P…
Onze spellen waren om 17.00 klaar en werden we uitgenodigd om te gaan eten in de kantine. Wij gingen in de rij staan achter de kinderen, kwam gelijk de directrice naar ons toe dat we al konden gaan zitten. Het eten voor ons werd netjes gebracht. Opzich weer bizar om te zien dat zo iemand zo goed voor je is. 22.00 begon ons volgende spel. We gingen een nachtspel geven, waarbij ook de ouders waren uitgenodigd. We hadden gekozen voor een zintuigentocht met een hoop mensen op het parcours om de kinderen en ook ouders flink te laten schrikken. 20.00 begonnen me de voorbereidingen en uurtje later waren we klaar. Iets voor 22.00 werden we geroepen. We moesten bij een tent wezen. Hier lagen echt nog superveel pruiken, das natuurlijk wel grappig om kinderen nog meer te laten schrikken. Wij 6en hadden allemaal een pruik op van een dier, de oudstudenten van de school hadden wel enge maskers op en sommige waren zelfs geschminkt. Ik was samen met Erik op pad gegaan om een mooi plekje te gaan zoeken, waar ze ons niet konden zie. We hadden ook nog een groot elastiek meegenomen, deze hebben we zo’n 5 cm boven de grond gehangen, zodat er al wat valpartijen zouden zijn, voordat ze bij ons langs kwamen. Wij lagen allebei niet veel verder, want we wilden natuurlijk wel zien hoe iedereen op z’n plaat zou gaan. Dat we de kinderen en ouders flink hebben laten schrikken is wel een feit, zo af en toe waren we zelf ook kinderen, kheb er echt bere van genoten. 24.00 was de nightwalk afgelopen en zijn we thuisgebracht. Snel douchen, want de volgende dag werden we om 9 uur weer opgehaald.

Donderdag 24 mei

Iets over 9 uur werden we opgehaald. Vandaag had ik de kleintjes. Veel verschillende tikspelletjes en estafette vormpjes gedaan. Ik had net als gister 2 groepen die ik allebei een uur moest vermaken. De activiteiten moesten eigenlijk om 10.00 uur beginnen, maar dat werd een uurtje later, omdat niet alle kinderen even fit waren. Van 11.00 tot 12.00 een groep van 43 kinderen gehad en van 12.00-13.00 een groep van 49 kinderen gehad. Vandaag was het gelukkig niet zo erg met de muggen!!! Na onze activiteiten werden we door iedereen bedankt voor onze games en kregen we een opener met daarin de vlag van Litouwen. Daven en Ivana kregen allebei een petje van Litouwen, dit was hun afscheidscadeautje voor alles wat ze hebben gedaan voor de basisschool. Nadat iedereen ons had bedankt zijn we daar nog gaan eten en daarna zijn we thuisgebracht. Vanmiddag heb ik de boodschapjes gehaald. Vanavond gaan we een broodje hamburger en broodjes gezond eten. Met zulk weer heb je niet veel zin om lang in de keuken te gaan staan en heb je ook veel minder honger, dus dan maar lekker makkelijk. Vanavond staat er weer een aflevering van Prison Break op het programma en gaan we nog even lekker buiten in de zon zitten.

Morgen mijn allerlaatste stagedag in Litouwen. 2 trainingen gaan niet door, omdat deze jongens een wedstrijd moeten voetballen. Ik moet morgen alleen maar de training geven van 9.00 tot 11.30. Savonds moet ik samen met Erik nog een partijtje 2-2 gaan voetballen tegen de 2 jongste 2 trainers van Ekranas (+-34 jaar). 1tje heeft zeker bij Ekranas gevoetbald en van die andere weet ik het eigenlijk niet. Vorige week in de sauna zijn we namelijk uitgedaagd om 2 x 20 minuten te gaan voetballen en de verliezer betaalt 20 biertjes. We denken allebei eigenlijk wel dat we gaan verliezen, maar dit aanbod konden we niet afslaan. Voordat we dus de sauna ingaan 2x 20 minuten voetballen en dan een biertje drinken op ons afscheid.
Alle stageadressen krijgen een ingelijste foto van ons.

Ik maak nu maar weer een eind aan m’n verhaal, want ik ga weer snel naar buiten van de zon genieten. Van het weekend wordt het zelfs 33 graden!!! Das weer is wat anders als sneeuw

Groeten en kus
Leon

  • 24 Mei 2007 - 14:34

    Jordi:

    Breezerslet...

  • 24 Mei 2007 - 17:22

    Daniëlle:

    Heerlijk dat weer ;)
    Geniet er maar lekker van.
    Ik ga er van 't weekend even een mailtje uit doen naar die meiden over 23 juni. Goed plan?
    3 juni lekker iedereen lekker brak bij jou thuis dus? ;) Gezellig :D
    Kunnen we gelijk afspraken maken voor x Scheveningen weet je nog? Komt helemaal goed.
    Veel plezier & succes nog.
    Kuss. (L)

  • 25 Mei 2007 - 11:14

    Leon:

    @daan

    ja zeker goed plan:D
    tuurlijk ben ik scheveningen niet vergeten, kheb al zin om te gaan bungyjumpen:D:P

    owja weerverwachting panevezys:
    vr za zo ma di
    26 29 31 31 31

    weersverwachting nederland
    24 18 14 15 15

    wij gaan dus van het weekend lekker bakken op het strand:P

    kus leon

  • 25 Mei 2007 - 11:27

    Kevin:

    Ja leon nog effe en je kan weer heerlijk genieten van het Flakkeese Bier;-)

    vind je vast ook niej verkeerd;-)

    Z.J.D.P.

    Ciao

  • 25 Mei 2007 - 11:51

    Elly :

    zo nog ff genieten van een weekje rust thuis ha ha
    geniet lekker van je vakantie deze week
    ben benieuwd wie vandaag gaat winnen met voetbal verwacht wel dat je wint
    doe iedereen de groetjes
    kus ma en jessica

  • 26 Mei 2007 - 16:39

    Elco:

    Hey Leon,

    De laatste loodjes, maar zo te lezen wegen ze niet zo zwaar.
    Vandaag een verrassende winnaar bij de B-CL, Melissant.
    Tot volgende week !!

  • 28 Mei 2007 - 16:07

    Jordi:

    Nou...bij Melisasant 2e geworden...vandaag op Chrislandia 6e met een gehavend 6-tal..

    Hadden makkelijker hoger kunnen eindigen..maja

  • 29 Mei 2007 - 06:48

    Leen:

    hoy leon
    lekker de laatste dagen van het mooie weer genieten? {en de vrouwen}
    bij ons is het van af 2de pinksterdag nat en koud.
    doe ze allemaal de groeten en tot zaterdag
    groeten de smitjes

  • 29 Mei 2007 - 09:31

    Eric:

    Ha lee; tzal best wr tegenvalle strax op flakkoe!
    Voetbalkamp i.z.g.a. rond, ik lees dat jij nog leuke spellen weet...hahaha, doen we!!

    goede reis back en 'breek geen litouwse hartjes'.........hahaha
    cu

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leon

ik ga 10 weken naar litouwen ik ga hier 3 dagen in de week stage lopen op een voetbalschool en 2 dagen in de week stage lopen op een speciale school voor mensen met een beperking kheb er erg veel zin in!!!! ps; op de foto me 3 klasgenoten die meegaan ook gaan er nog 2 3de jaars mee

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 26740

Voorgaande reizen:

25 Maart 2007 - 02 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: